З метою розвантаження навчальних програм з музичного мистецтва 1-4 класів загальноосвітніх шкіл, були вилучені:
1 клас
Тема 2. Музика навколо нас
| ||
Основний матеріал для сприймання
|
Д.Кабалевський. «Кавалерійська».
| |
Додатковий матеріал для сприймання
|
Б.Фільц. «Забута лялька»; Г.Сасько. «Джерельце», «Синички».
| |
Варіативний матеріал для сприймання
|
В.Косенко. «Дощик»;
Р.Шуман «Дід Мороз». | |
Основний матеріал для виконання
|
Д.Кабалевський. «Перший клас»;
Б.Фільц. «Облітав журавель» (одноголосно); А.Філіпенко. «На місточку»; В. Косенко «Дощик». | |
Тема 2. Музика навколо нас
| ||
Варіативний матеріал для сприймання
|
Д.Кабалевський. «Сурма і барабан».
|
2 клас
Тема 1. Типи музики
| ||
Термін
|
симфонічний оркестр
| |
Основний матеріал для сприймання
|
М.Блантер. «Футбольний марш»;
П.Чайковський. «Танець із кубками» з балету «Лебедине озеро». | |
Основний матеріал для виконання
|
В.Д.Кабалевський. «Пісня про школу».
| |
Додатковий матеріал для виконання
|
«Три матусі».
| |
Тема 2. Виражальне та зображальне в музиці
| ||
Варіативний матеріал для сприймання
|
Д.Кабалевський. «Три подружки», «Клоуни»;
С.Майкапар. «Роздуми»; П.Чайковський.
«Хвороба ляльки», «Нова лялька»;
С.Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петя і вовк». | |
Варіативний матеріал для виконання
|
В.Шаїнський. «Гра»;
Б.Савельєв. «Якщо добрий ти»;
А.Філіпенко. «Кришталева зимонька».
| |
Матеріал для музикування та виконання в русі
|
«Біла квочка», «Веселі гуси»;
М. Ведмедеря. «Танцювали зайчики». | |
Тема 3. Основні музичні жанри
| ||
Підтема
|
Знайомство з музичними жанрами опери, балету, симфонії, концерту за допомогою пісні, танцю і маршу.
| |
Термін
|
симфонія
| |
Підтема
|
Народна пісня у творах композиторів-класиків;
фрагмент із балету «Лебедине озеро». | |
Матеріал для сприймання
|
П.Чайковський. Друга симфонія (фрагмент);
невідомий автор першої половини ХІХ ст.
«Симфонія» (козачок);
М.Коваль. Сцена з другої дії опери «Вовк і семеро козенят»; Четверта симфонія (фінал); П.Чайковський. «Вальс квітів», «Іспанський танець»; Ж.Бізе. Увертюра, хор хлопчиків із опери «Кармен». | |
Основний матеріал для виконання
|
К.М’ясков. «Зимонька»;
«А ми просо сіяли»; О.Янушкевич; М. Лисенко. «Пісня Лисички», «Пісня Кози», хор «Ходім, братці, воювати» з опери «Коза-дереза». | |
Варіативний матеріал для виконання
|
Р.Паулс. «Алфавіт»;
Українська народна пісня «Журавель». | |
Тема 4. Мова музики
| ||
Додатковий матеріал для сприймання
|
Д.Кабалевський. «Монтер»;
І.Дунаєвський. Марш із кінофільму «Веселі хлоп’ята». | |
Варіативний матеріал для сприймання
|
С.Майкапар. «Музична шкатулочка», «Луна в горах»;
І.Арсєєв. «Крокодил і Чебурашка». | |
Додаткові твори для виконання
|
О.Пахмутова. «Добра казка»;
Г.Сорокопуд. «Свято Перемоги».
| |
3 клас
| ||
Тема 1. Основні властивості музики: пісенність, танцювальність, маршовість
| ||
Основний матеріал для сприймання
|
Невідомий автор першої половини ХІХ ст.
Симфонія (козачок).
| |
Додатковий матеріал для виконанняя
|
А.Островський. «Хай завжди буде сонце».
| |
Матеріал для музикування та виконання в русі
|
«Ляльки танцюють».
| |
Тема 2. Інтонація
| ||
Підтема
|
Зображальні та виражальні інтонації.
Поєднання зображальних і виражальних інтонацій.
Мелодія як інтонаційно-смислова побудова.
Інтонаційна виразність виконання музики.
Роль інтонації в пісні-грі.
Виражальна інтонація, зображальна інтонація. | |
Основний матеріал для виконання
|
Д. Кабалевський. «Хто чергові?».
| |
Тема 3. Розвиток музики
| ||
С. Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петя і Вовк»;
Д.Кабалевський. «Три варіанти маршу». | ||
Тема 4. Музична форма
| ||
Основний матеріал для сприймання
|
О.Пахмутова. «Прохання»;
І.Дунаєвський. Увертюра до к/ф «Діти капітана Гранта». | |
Варіативний матеріал для сприймання
|
О.Александров «Священна війна»; В.Бєлий. «Орлятко»;
О.Пахмутова. «На вулиці Миру». | |
Матеріал для музикування та виконання в русі
|
«Бігла кізка топитися».
|
4 клас
Тема 1. Музика мого народу
| ||
Основний матеріал для сприймання
|
М. Калачевський. «Українська симфонія» (І ч.);
Ж.Колодуб. «Троїсті музики»; Г. Майборода. «Гуцульська рапсодія». | |
Додатковий матеріал для виконанняя
|
Л. Ревуцький. Друга симфонія (ІІ і ІІІ ч.).
| |
Варіативний матеріал для сприймання
|
М.Калачевський «Українська симфонія»
(ІІ ч.); Симфонія невідомого автора початку ХІХ століття (фінал).
| |
Тема 2. Музика єднає світ
| ||
Підтема
|
Спорідненість музики слов’янських народів.
Спільні властивості українських і російських протяжних ліричних пісень: наспівність, широке розгортання мелодії, розспівування складів, підголоскове багатоголосся, відносно вільний рух голосів.
Як основа музичного мистецтва слов’янських народів. Спорідненість музики слов’янських народів. Спільні властивості українських і російських
протяжних ліричних пісень.
Спільні й відмінні риси в танцювальній музиці слов’янських народів. | |
Варіативний матеріал для виконання
|
Б.Савельєв. «Із чого складається світ?»,
«Справжній друг»;
Російська народна пісня «У полі береза стояла»; С.Соснин. «Сонячні краплини»; Р.Паулс.
«Золоте весілля»;
В.Шаїнський. «Чого вчать у школі»; Російські народні пісні «Со вьюном я хожу»,
«Светит месяц»; білоруський народний танець «Бульба»; білоруська народна пісня «Савка і Гришка»;
грузинський танець «Лезгінка»; узбецька народна пісня-танець «Мавригі»; українські народні пісні «Янчику-білоданчику», «Прийшла весна з квітами», «Ой весна, весна, та й
весняночка».
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий