Опис ключових змін до проекту оновленої програми з музичного мистецтва (1-4 класи)


З метою розвантаження навчальних програм з музичного мистецтва 1-4 класів загальноосвітніх шкіл, були вилучені:

1 клас
Тема 2. Музика навколо нас

Основний матеріал для сприймання
Д.Кабалевський. «Кавалерійська».

Додатковий матеріал для сприймання
Б.Фільц. «Забута лялька»; Г.Сасько. «Джерельце», «Синички».

Варіативний матеріал для сприймання
В.Косенко. «Дощик»;
Р.Шуман «Дід Мороз».

Основний матеріал для виконання
Д.Кабалевський. «Перший клас»;
Б.Фільц. «Облітав журавель» (одноголосно); А.Філіпенко. «На місточку»;
В. Косенко «Дощик».
Тема 2. Музика навколо нас

Варіативний матеріал для сприймання
Д.Кабалевський. «Сурма і барабан».

2 клас

Тема 1. Типи музики

Термін
симфонічний оркестр

Основний матеріал для сприймання
М.Блантер. «Футбольний марш»;
П.Чайковський. «Танець із кубками» з балету «Лебедине озеро».

Основний матеріал для виконання
В.Д.Кабалевський. «Пісня про школу».

Додатковий матеріал для виконання
«Три матусі».
Тема 2. Виражальне та зображальне в музиці

Варіативний матеріал для сприймання
Д.Кабалевський. «Три подружки», «Клоуни»;
С.Майкапар. «Роздуми»; П.Чайковський.
«Хвороба ляльки», «Нова лялька»;
С.Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петя і вовк».

Варіативний матеріал для виконання
В.Шаїнський. «Гра»;
Б.Савельєв. «Якщо добрий ти»;
 А.Філіпенко. «Кришталева зимонька».

Матеріал для музикування та виконання в русі
«Біла квочка», «Веселі гуси»;
М. Ведмедеря. «Танцювали зайчики».
Тема 3. Основні музичні жанри

Підтема
Знайомство з музичними жанрами опери, балету, симфонії, концерту за допомогою пісні, танцю і маршу.

Термін
симфонія

Підтема
Народна пісня у творах композиторів-класиків;
фрагмент із балету «Лебедине озеро».

Матеріал для сприймання
П.Чайковський. Друга симфонія (фрагмент);
невідомий автор першої половини ХІХ ст.
«Симфонія» (козачок);
М.Коваль. Сцена з другої дії опери «Вовк і семеро козенят»;
Четверта симфонія (фінал);
П.Чайковський. «Вальс квітів», «Іспанський танець»;
Ж.Бізе. Увертюра, хор хлопчиків із опери «Кармен».

Основний матеріал для виконання
К.М’ясков. «Зимонька»;
«А ми просо сіяли»; О.Янушкевич;
М. Лисенко. «Пісня Лисички», «Пісня Кози», хор «Ходім, братці, воювати» з опери «Коза-дереза».

Варіативний матеріал для виконання
Р.Паулс. «Алфавіт»;
Українська народна пісня «Журавель».
Тема 4. Мова музики

Додатковий матеріал для сприймання
Д.Кабалевський. «Монтер»;
І.Дунаєвський. Марш із кінофільму «Веселі хлоп’ята».

Варіативний матеріал для сприймання
С.Майкапар. «Музична шкатулочка», «Луна в горах»;
І.Арсєєв. «Крокодил і Чебурашка».

Додаткові твори для виконання
О.Пахмутова. «Добра казка»;
Г.Сорокопуд. «Свято Перемоги».
3 клас
Тема 1. Основні властивості музики: пісенність, танцювальність, маршовість

Основний матеріал для сприймання
Невідомий автор першої половини ХІХ ст.
 Симфонія (козачок).

Додатковий матеріал для виконанняя
А.Островський. «Хай завжди буде сонце».

Матеріал для музикування та виконання в русі
«Ляльки танцюють».
Тема 2. Інтонація

Підтема
Зображальні та виражальні інтонації.
Поєднання зображальних і виражальних інтонацій.
Мелодія як інтонаційно-смислова побудова.
Інтонаційна виразність виконання музики.
 Роль інтонації в пісні-грі.
Виражальна інтонація, зображальна інтонація.

Основний матеріал для виконання
Д. Кабалевський. «Хто чергові?».
Тема 3. Розвиток музики


С. Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петя і Вовк»;
Д.Кабалевський. «Три варіанти маршу».
Тема 4. Музична форма

Основний матеріал для сприймання
О.Пахмутова. «Прохання»;
І.Дунаєвський. Увертюра до к/ф «Діти капітана Гранта».

Варіативний матеріал для сприймання
О.Александров «Священна війна»; В.Бєлий. «Орлятко»;
О.Пахмутова. «На вулиці Миру».

Матеріал для музикування та виконання в русі
«Бігла кізка топитися».




4 клас
Тема 1. Музика мого народу

Основний матеріал для сприймання
М. Калачевський. «Українська симфонія» (І ч.);
Ж.Колодуб. «Троїсті музики»; Г. Майборода. «Гуцульська рапсодія».

Додатковий матеріал для виконанняя
Л. Ревуцький. Друга симфонія (ІІ і ІІІ ч.).

Варіативний матеріал для сприймання
М.Калачевський «Українська симфонія»
(ІІ ч.); Симфонія невідомого автора початку  ХІХ століття (фінал).
Тема 2. Музика єднає світ

Підтема
Спорідненість музики слов’янських народів.
 Спільні властивості українських і російських протяжних ліричних пісень: наспівність, широке розгортання мелодії, розспівування складів, підголоскове багатоголосся, відносно вільний рух голосів.
Як основа музичного мистецтва слов’янських народів.
Спорідненість музики слов’янських народів.
Спільні властивості українських і російських
 протяжних ліричних пісень.
Спільні й відмінні риси в танцювальній музиці слов’янських народів.

Варіативний матеріал для виконання
Б.Савельєв. «Із чого складається світ?»,
«Справжній друг»;
Російська народна пісня «У полі береза стояла»;
С.Соснин. «Сонячні краплини»; Р.Паулс.
«Золоте весілля»;
В.Шаїнський. «Чого вчать у школі»;
Російські народні пісні «Со вьюном я хожу»,
«Светит месяц»; білоруський народний танець «Бульба»; білоруська народна пісня «Савка і Гришка»;
грузинський танець «Лезгінка»; узбецька народна пісня-танець «Мавригі»; українські народні пісні «Янчику-білоданчику», «Прийшла весна з квітами», «Ой весна, весна, та й
весняночка».


Комментариев нет:

Отправить комментарий